طلا و سکه

طلا و سکه

آموزشی
طلا و سکه

طلا و سکه

آموزشی

همایش پیش بینی قیمت طلا دلار وسکه درسال 98

پیش بینی قیمت دلار طلا و سکه درسال 98 در ایران

تصویر ارز و طلا در سال ۹۸

بازارهای ارز و طلا در سال ۹۷ وضعیت ملتهب و فعالان آنها شرایط فوق‌العاده سختی را تجربه کردند. کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد دلار در اواسط این سال مرز ۱۹ هزار تومان را لمس کند. مجموعه‌ای از عوامل داخلی و خارجی همچون «نقدینگی»، «انتظارات تورمی»، «واکنش‌های نامناسب سیاست‌گذار» و «ریسک سیاسی» روند غیرقابل پیش‌بینی ارز در سالی که گذشت را رقم زدند. اگرچه دلار در آخرین روزهای سال حول قیمت ۱۳ هزار تومان در حال نوسان بود، اما روند آینده بازار ارز و طلا در سال ۱۳۹۸ برای فعالان بازار و کسانی که به دنبال پیش‌بینی آینده آن‌ها هستند، مات و مبهم است.

قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ یکی از سوالات بسیار مهم کاربران ایرانی است که معمولا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های اینترنتی پرسیده می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار و سکه بسیار اوج گرفته و طبق آخرین آمار از بازار تهران، دلار با قیمت ۸ هزار تومان و سکه با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تحریم‌های آمریکا از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تحریم نفتی نیز از ۹۰ روز بعد آغاز می‌گردد که عملا درآمدهای نفتی ایران را به صورت رسمی به صفر می‌رساند چرا که حتی در صورت فروش نفت به دیگر کشورها، امکان استفاده از آن برای تبادلات مالی وجود نخواهد شد.

در مورد بازار ارز و طلا دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که بعضی‌ها با توجه به سه برابر شدن نقدینگی در کشور نسبت به چند سال قبل، می‌گویند قیمت دلار نیز سه برابر خواهد شد که با توجه به این محاسبات می‌بایست اعدادی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان را برای آن متصور شد. همچنین سکه در صورت عدم صعود زیاد انس طلا، قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

دیدگاه دوم در مورد قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ این است که با توجه به زمزمه‌های توافق ایران با اروپا بر سر برجام و همچنین بعضی از نشست‌های حاشیه‌ای سران کشور در عمان، قیمت دلار در سال ۹۸ چیزی در حدود ۵ هزار تومان خواهد بود
بازار طلا سال ۹۷ عملکرد قابل توجهی داشت و به عنوان مثال بازدهی سکه طلا از بازدهی دلار هم بیشتر بود و  به ۱۸۰ درصد رسید. با این حال آیا امسال هم طلا می‌تواند روندی مشابه سال گذشته داشته باشد؟
با وجود این عدم قطعیت‌ها، می‌توان با بررسی جامع متغیرهای اقتصادی و غیراقتصادی مرتبط، آینده بازارها را تحت سناریوهای مختلف تحلیل کرد.از طرفی قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ یکی از سوالات بسیار مهم کاربران ایرانی است که معمولا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های اینترنتی پرسیده می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار و سکه بسیار اوج گرفته و طبق آخرین آمار از بازار تهران، دلار با قیمت ۸ هزار تومان و سکه با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تحریم‌های آمریکا از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تحریم نفتی نیز از ۹۰ روز بعد آغاز می‌گردد که عملا درآمدهای نفتی ایران را به صورت رسمی به صفر می‌رساند چرا که حتی در صورت فروش نفت به دیگر کشورها، امکان استفاده از آن برای تبادلات مالی وجود نخواهد شد.

در مورد بازار ارز و طلا دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که بعضی‌ها با توجه به سه برابر شدن نقدینگی در کشور نسبت به چند سال قبل، می‌گویند قیمت دلار نیز سه برابر خواهد شد که با توجه به این محاسبات می‌بایست اعدادی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان را برای آن متصور شد. همچنین سکه در صورت عدم صعود زیاد انس طلا، قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

دیدگاه دوم در مورد قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ این است که با توجه به زمزمه‌های توافق ایران با اروپا بر سر برجام و همچنین بعضی از نشست‌های حاشیه‌ای سران کشور در عمان، قیمت دلار در سال ۹۸ چیزی در حدود ۵ هزار تومان خواهد بود
در «همایش پیش بینی قیمت سکه و طلا که در سال جاری توسط گروه طلاکار  برگزار می‌شود، آینده بازار ارز و طلا مورد بررسی و رصد قرار خواهد گرفت. در این همایش بحران‌های ارزی دهه‌های اخیر  اقتصاد ایران آینده دو بازار طلا و ارز تخمین زده می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در همایش می‌توانند برای ثبت‌نام و حضور، به آدرس http:/ / talakar.com مراجعه کنند

از طریق لینک زیر در همایش ثبت نام کنید.

http://ads.talakar.com/hamayesh

چرا باید در این همایش حضور داشته باشم

به ما تبریک میگوییم زیرا تمام کسانی که تاکنون از این تحلیل استفاده نموده اند، علاوه بر اینکه با زرنگی تمام مانع کاهش ارزش پول خود شدند، سرمایه های خود را نیز چند برابر کردند آن هم با اطلاعاتی که در اختیارشان گذاشتیم

به شما قول میدهیم

پس از دیدن این تحلیل، قطعا دید بسیار روشن و علمی نسبت به بازار طلا و ارز و مسائل اقتصادی پیدا می کنید. و این دید زندگی و کسب و کارتان را دگرگون خواهد کرد و در بالابردن آگاهی شما نسبت به بازار طلا و مسائل اقتصادی بسیار کمک خواهد کرد


درباره برگزار کننده


سایت طلاکار اولین و تنها برگزار کننده دوره های حرفه ای و کاملا تخصصی بازار طلا در کشور میباشد. و ماحصل سالها تلاش این مجموعه


  • احداث چندین واحد طلافروشی جدید با اقتدار تمام در دوران رکود و بدترین شرایط اقتصادی کشور

  • تالیف بیش از 5 جلد کتاب تخصصی مورد تقدیر و پیشنهاد ریاست اتحادیه طلا و جواهر
  • شرکت در چندین نمایشگاه بین المللی طلا داخلی
  • برگزاری بیش از 100 همایش در استان های مختلف کشور
  • همچنین صدها سمینار تخصصی در ادارات و نهادهای خصوصی و کارخانجات کشور میباشد

نظر کارشناسان در مورد پیش بینی  قیمت طلا در سال 98
  • ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید که قیمت طلا به عقب باز نمی‌گردد بلکه به دلیل کاهش ذخایر و افزایش میزان تقاضا در جهان قیمت‌ها روند افزایشی خواهند داشت. در عین حال این فعال بازار درباره وضعیت سکه پیشنهادهای قابل توجهی به مردم دارد صنعت طلا از دیدگاه کسانی که از این صنف شناخت چندانی ندارند شاید بازار جذابی به نظر برسد اما موضوعی که وجود دارد، این است که هزینه‌های تمام شده در صنعت طلا به شدت افزایش یافته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در اوایل سال ۹۶ به قیمت ۱۰۰ هزار تومان می‌رسید؛ این درحالی است که امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مرز ۵۰۰ هزار تومان نزدیک شده است. اوایل سال ۹۶ قیمت یک کیلو طلای خام حدود ۱۲۰ میلیون تومان تمام می‌شد. امروز حالا همین وزن طلا برای یک سازنده نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.
اینکه پرسیده می‌شود در گذشته چه عواملی در گرانی قیمت طلا نقش داشته باید اشاره کنم که قیمت انس جهانی و قیمت دلار نقش مهمی در افزایش قیمت طلا داشته‌اند؛ البته از زمان ورود عبدالناصر همتی به بانک مرکزی تمام تلاش‌ها به کارگرفته شده تا ارز مورد نیاز مردم تامین شود تا در این شرایط بازار طلا نیز روند باثباتی داشته باشد. ما هم معتقدیم چنانچه تیم اقتصادی دولت بتواند ارز مورد نیاز را تامین و به یک نرخ ثابتی نزدیک کند، قطعا به طور طولانی مدت شاهد ثبات نرخ طلا هستیم. البته عوامل بیرونی هم در افزایش یا کاهش قیمت طلا نقش دارند اما چنانچه بتوانیم بازار داخل را به خوبی کنترل و مدیریت کنیم، می‌توانیم از عوامل بیرونی و تاثیرات آن به طور کامل عبور کنیم.

سال گذشته قیمت سکه در مقطعی مرز ۵ میلیون تومان را هم رد کرد. دلیل آن هم سردرگمی مسئولان در حوزه تصمیم‌گیری بخش اقتصاد بود. معتقدیم چنانچه روند و وضعیت اقتصاد در سال ۹۷، بار دیگر در سال رونق تولید ادامه پیدا کند و برخی نابسامانی‌ها تکرار شود، افزایش قیمت طلا را شاهد هستیم.

در این راستا و برای جلوگیری از افزایش دوباره قیمت‌ سکه بانک مرکزی باید لحظه به لحظه نیاز و تقاضای مردم را در بازار رصد کند. ضرب سکه در اختیار بانک مرکزی است. در سال ۹۸ همچنان شاهد حباب سکه هستیم. یکی از دلایل حباب سکه عدم بررسی تقاضای مردم از سوی دستگاه‌های مسئول است. این روزها قدرت خرید مردم برای خرید تمام سکه کاهش یافته و بانک مرکزی باید نیاز بازار در حوزه سکه‌های گرمی، ربع سکه و نیم سکه را مورد ارزیابی قرار دهد تا به این شکل حباب سکه از بین برود.

  • جلال حسینی جزه اظهار کرد:قیمت طلا هم با توجه به اینکه در حال حاضر محرکه ای در بازار برای تأثیرگذاری برای افزایش در آن وجود ندارد و البته روند دلار هم روند کاهشی است؛ انتظار می رود طلا هم روند کاهشی را داشته باشد. در روزهای اخیر قیمت ارز و دلار روند کاهشی داشته که به نظر این روند ادامه خواهد داشت.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: نوسان و روند کاهشی قیمت بسیار کم خواهد بود و البته رسیدن به کانال 10 هزار تومانی قیمت دلار در روزهای آتی هم دور از انتظار نیست.

وی افزود: قیمت طلا هم با توجه به اینکه در حال حاضر محرکه‌ای در بازار برای تأثیرگذاری برای افزایش  در آن وجود ندارد و البته روند دلار هم‌ روند کاهشی است؛ انتظار می‌رود طلا هم ‌روند کاهشی را داشته باشد.

جذاب ترین سرمایه گذاری در سال 98

سال پیش رو به علت افزایش هزینه های تولید و خدمات ، کاهش مصرف خانوارها و شوکی که از ناحیه تحریم ها و کاهش فروش نفت به اقتصاد کشور وارد می شود، دوران سختی به صورت رکود تورمی خواهد بود یعنی اقتصاد ما همزمان افزایش قیمتها و رشد واقعی منفی را تجربه خواهد کرد که این وضعیت به بحران بیکاری و فقر دامن خواهد زد. این شرایط در کنار حجم نقدینگی بالا و رشد سریع آن ، شرایط را برای افزایش بیشتر قیمت کالاها آماده میکند در این بین طلا که مستقیما تحت تاثیر دو عامل قیمت دلار و طلای جهانی قرار دارد به دلایل متعددی که در ادامه بحث میکنیم معقولترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

1.   تحریم ها: کاهش فروش نفت به کمتر از یک میلیون بشکه در روز ، با در نظر گرفتن قیمت نفت و وابستگی کشور به واردات ،علی الخصوص واردات کالاهای اساسی که در حدود 15 میلیارد دلار در سال است ، درآمد ارزی مازاد از محل فروش نفت برای کشور باقی نخواهد گذاشت. صادرات غیر نفتی هم به دلیل عدم اقبال بسیاری از کشورها برای همکاری با ما به خاطر تحریم ها ، مشکلات روابط بانکی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات و ضعف تکنولوژیهای موجود در کشور برای رقابت در بازار های هدف ، با مشکل جدی روبرو است.

2.   کسری شدید بودجه دولت: دولت برای سال 98 ،حدود 150 هزار میلیارد تومان درآمد از صادرات نفت و میعانات در نظر گرفته که با توجه به اینکه غالب درآمد ارزی از این محل قرار است با نرخ دولتی ( در حال حاضر 4200) محاسبه گردد ، لذا فشار زیادی به نرخ ارز برای تامین کسری بودجه وارد خواهد شد.

3.   نقدینگی : 1800هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور و رشد بی پشتوانه آن ( تقریبا روزی هزار میلیارد تومان) که بدهی های دولت ، بانک ها و افزایش دستمزد کارکنان در سال 98 ،کنترل آن را مشکل خواهد کرد ، نبود افق سرمایه گذاری مناسب در بخش مولد اقتصاد، وهمچنین ریسک های متعدد درسیستم بانکی در کنار مسائل اجتماعی و سیاسی میتواند منجر به گردش این نقدینگی و تبدیل شبه پول به پول ( رشد پایه پولی) شود و نرخ ارز را به شکل محسوسی افزایش دهد.

4.   عدم جذابیت بازار های رقیب: بازار سهام به دلیل شرایط کلان اقتصاد، افزایش هزینه های تولید و ریسک های جدی فضای اقتصادی و سیاسی کشور ، نمیتواند گزینه مناسبی باشد. نگهداری پول به صورت سپرده و اوراق با در آمد ثابت به دلیل نرخ بهره واقعی منفی (سود اسمی – تورم انتظاری) معقول به نظر نمی رسد. همچنین بازار مسکن به دلیل نبود قدرت خرید و بی ثباتی های موجود در کشور وارد سیکل رکود خواهد شد و جذابیت لازم را نخواهد داشت.

5.   طلای جهانی: صدای پای رکود دراقتصاد آمریکا و تورم پایین ، بانک مرکزی این کشور را از ادامه برنامه افزایش نرخ بهره منصرف کرده و احتمال آغاز سیاستهای انبساطی در آینده را افزایش داده است ، از طرفی بدهی های خارجی سنگین دولت و بخش خصوصی در نبود شرایط لازم برای رشد اقتصادی آمریکا میتواند به خروج سرمایه از این کشور و کاهش ارزش شاخص دلار و رشد طلای جهانی منجر شود. همچنین ریسک ها و نااطمینانی موجود در سطح بین الملل مثل جنگ تجاری چین و آمریکا، مشکلات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، بحرانهای خاورمیانه و مسایل داخلی دولت آمریکا بستر لازم برای افزایش قیمت طلای جهانی را فراهم کرده است.

6.   تحلیل تکنیکال: بررسی تکنیکی نمودارهای قیمت سکه و طلا داخلی و همچنین طلای جهانی، پتانسیل رشد بالایی برای آنها تا یکسال آینده را نشان می دهد.

7.   سر رسید شدن بیش از 110 هزار میلیارد تومان از گواهی های سپرده 20 درصدی در پایان سال97، میتواند سمت تقاضای بازار طلا را به شدت تحریک کند.

 

در این بین ذکر چند نکته ضروری است اول آنکه در بین گزینه های سرمایه گذاری در طلا سکه بیش از 10 درصد حباب مثبت دارد و طلای خام حدود 2 درصد حباب منفی گرفته است و با توجه به سر رسید شدن حدود 2.5 میلیون قطعه سکه پیش فروش تا خرداد این فاصله حباب تعدیل خواهد شد، بنابراین طلای خام برای سرمایه گذاری ارزنده تر است. نکته دوم اینکه اینجانب افزایشی بیش از 50 درصد را برای طلا تا یکسال آینده پیشبینی میکنم، البته این افزایش با نوسانات زیادی همراه خواهد بود و برنده اصلی در سال آینده کسانی هستند که بتوانند این نوسانات را پیشبینی و از آن به شکل موثری استفاده کنند. این امر به خاطر ناکارایی مفرط در بازار طلای کشور نه تنها کاری شدنی بلکه معقول نیز هست ولی نیاز به تجربه و دانش لازم این بازار دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
mina پنج‌شنبه 21 شهریور 1398 ساعت 11:25 http://arshive2.blogfa.com

سلام واقعا میشه پیش بینی کرد؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد