طلا و سکه

طلا و سکه

آموزشی
طلا و سکه

طلا و سکه

آموزشی

حساسیت به طلا و مشکلات حاصل از آن

برخی زنان ممکن است به طلا حساسیت داشته باشند و اگر به مدت طولانی در مجاورت آن قرار گیرند، آثار نامطلوبی به صورت سوزش دستگاه تنفس، خارش وقرمز شدن پوست در آنان بروز کند.

این افراد باید از زیورآلات پلاتین یا طلای سفید که درصد نقره اش بالاتر است استفاده کنند که کمتر موجب حساسیت می‌شود. شایان ذکر است که تا به حال درمورد آلودگی طلا در محیط زیست گزارشی ارائه نشده است.

شاید شما هم از آندسته افرادی باشید که پس از استفاده از جواهرات طلایی با تغییر رنگ پوست مواجه شدید.این واکنش بدلیل ناخالص بودن طلا ایجاد شده است. آلیاژهای طلا حاوی نیکل و مس می تواند تغییر رنگ پوست و یا واکنش های آلرژیک مانند درماتیت تماسی را بدنبال داشته باشد. درماتیت تماسی، نوعی التهاب پوست است که در صورت تماس مستقیم با ماده محرک خارجی یا ایجاد کننده حساسیت بروز می‌کند؛ تماس مستقیم با بسیاری از محرک‌ها و آلرژن‌ها عامل التهاب است. درماتیت تماسی فقط سطح پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.بهبود این حساسیت معمولاً روزها و هفته‌ها طول می‌کشد و فقط وقتی به طور کامل از بین می‌رود که پوست دیگر به هیچ وجه در تماس با ماده حساسیت‌زا یا محرک قرار نگیرد. درماتیت تماسی معمولاً نقاط خارش‌داری را برجا می‌گذارد که سطح وسیعی را درگیر می‌کند و حالت سوختگی ایجاد می‌شود. در این حالت، سطحی که بیشتر با ماده محرک در تماس بوده، بیشتر درگیر می‌شود.

نتیجه تصویری برای نقره در دست

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد